Hej, Chciałem wam podrzucić…

Hej,

Chciałem wam podrzucić aktualizację mojego silnika CLUSEK. Przez ostatni czase było trochę zmian, oto one:
– Dodano postawową obsługę fizyki;
– Przebudowano (w celu optymalizacji) mechanizm wyliczania macierzy;
– Naprawiono deltę czasu dla pierwszego wywołania metody Update;
– Gui Debugowe może być aktywowane na starcie z pliku konfiguracyjnego;
– Dodano asersje do loggera, które pozwalają na niepoprawne jego użytkownie;

Największą z wypisanych zmian jest zaimplementowanie biblioteki PhysX w wersji 4.1. Była to dla mnie droga przez mękę, ponieważ jest to ogromna kobyła, która ma przeogromną dokumentacje i jeżeli umknie wam jedna informacja to już katastrofa, ponieważ po prostu nie będzie to działać, linkować się lub błędą błędy w runtime. Nie mniej udało się koniec końców zaimplementować to w silniku. Poniżej załączam animację, która przedstawia zachowanie dwóch kół spadających na siebie (starałem się oddać to jak najlepiej potrafię). Kolejnym krokiem będzie dodanie całej fizyki pojazdów od silnika, przez sprzęgło, aż po odpowiednie symulowanie zawieszenia, czy kół. Trochę się tego boję, bo przytłacza mnie dokumentacja tego silnika fizyki, ale nic z tym raczej nie zrobię i trzeba to po prostu zaimplementować.

Jeżeli ktoś ma jakieś pytania lub opinię na temat postępu to chętnie odpowiem. Cały kod źródłowy można znaleźć na github, a dokładnie TUTAJ. Na platformie Github jest dostępna też wersja wykonywalna z najnowszymi zmianami, także dla chętnych zapraszam do pobrania tej wersji TUTAJ. Jeżeli znalazł by się ktoś kto się zajmuje się profesjonalnie tworzeniem gier oraz silników mógłby coś jeszcze dopowiedzieć na temat silnika, albo co w nim poprawić to byłoby super, ponieważ opinię z poprzednich wpisów staram się implementować, o ile jest to możliwe, ponieważ niektóre zmiany są niestety po prostu trudne i zbyt czasochłonne, żeby je wprowadzić.

#clusek #programowanie #gamedev #gry #directx #grafikakomputerowa